Ir para Conteúdo Principal
Ir para o menu principal
Ir para o rodapé do website
Sobre
Sobre a Revista
Declaração de Privacidade
Bases de indexação
Declaração de ética e más práticas
Publicação e autoria
Normas de redação
Equipa editorial
Conselho Editorial
Conselho Científico
Submissões
Número atual
Números anteriores
Contacto
Notícias
Pesquisar
Pesquisar
Registo
Acesso
Principal
/
Arquivos
/
vol. 39 (2022)
Publicado:
2022-10-03
Editorial
Editorial
Maria João Carneiro
7
pdf (English)
Artigos
Conceptualizing the smart community in the ages of smart tourism: A literature perspective
Hafizullah Dar
9-26
pdf (English)
The impact of mobile telecommunication service quality on tourists’ destination satisfaction in Sarawak
Hariz Afiq Bin Shamsu, Kit-Yeng Sin, Choon Ling Sim
27-40
pdf (English)
The place and importance of digital reputation management in tourism establishments
Emrah Yaşarsoy, Gürkan Çalişkan, Hüseyin Pamukçu
41-63
pdf (English)
Smart and 4.0 paradigms fostering innovation dynamics within tourism destinations
Vitor Rodrigues, Ivana Stevic, Zélia Breda
65-82
pdf (English)
Capacity development for destination communities: A review
Rogelio P. Flores, Carlos Costa
83-100
pdf (English)
O papel da hotelaria na redução dos efeitos da sazonalidade na Comunidade Intermunicipal da Região de Coimbra (CIM-RC)
Rafaela Tarrafa Pimentel, Jorge Abrantes
101-114
pdf
Experiências turísticas criativas em áreas naturais periurbanas
o caso do Parque Natural de Sintra-Cascais
Tiago Marques Lopes, Francisco Silva, Henrique Simas
115-127
pdf
As tecnologias na educação do turismo durante a pandemia COVID-19
Eunice Almeida Duarte, João Caldeira Heitor
129-138
pdf
Segmentação das rotas turísticas em Portugal Continental – Uma análise de clusters
Carlos Vilela da Mota, Fernando Gonçalves
139-154
pdf
As linguagens artístico-culturais no centro histórico de Manaus
Repensando propostas turísticas no entorno do Teatro Amazonas
Luiz Carlos Braga Da Silva, Eneila Almeida dos Santos
155-175
pdf
Study of relationship between Spanish Airport and Destination Marketing: Insights for Destination Management Organizations
Lázaro Florido Benítez, Jeet Dogra
177-200
pdf (English)
Networks in tourism planning: Stakeholders’ perceptions of an astrotourism project
Alberto Tapada, Carla Susana Marques, Carlos Costa, Carlos Peixeira Marques
201-226
pdf (English)
Factors influencing Muslim tourists’ decision making on choosing a destination: Case study of Muslim tourists from Organization of Islamic Cooperation
Nantarat Tangvitoontham, Wanasin Sattayanuwat
227-240
pdf (English)
Residents’ and visitors’ opinions as a basis for sustainable destination development Post-COVID-19
Danielle Pimentel de Oliveira
241-257
pdf (English)
Acessibilidade em sites oficiais de turismo dos estados que compõem a Rota das Emoções - Brasil
Nathália Araújo, Sofia Araujo de Oliveira, André Riani Costa Perinotto
259-278
pdf
A Realidade Virtual na Promoção Turística
Uma Perspetiva Bibliométrica sobre a Literatura Científica
Nuno Sousa, Elisa Álen, Nieves Losada, Miguel Melo
279-290
pdf
Evolution of Shakti Peetham for religious, mythological and dark tourism in Indian sub-continent
Debasish Batabyal, Dilip Kumar Das, Subir Kuamr Sen, Abhisek Porya, Harsanglian Halam, Pratim Chatterjee
291-300
pdf (English)
Aumentar o grau de conectividade aérea dos aeroportos hub: um instrumento para melhorar a performance económica dos países da UE?
Maria Inês Castro, Maria Paula Fontoura
301-313
pdf (English)
International cross-cultural perspectives on the participants’ motivations in the Jogja Marathon
Devi Roza Kausar, Yuwana Marjuka, Prof, Norliza Aminudin, Dr
315-327
pdf (English)
Creative Tourism as a promoter of the Sustainable Development Goals - Central Alentejo
Eunice Almeida Duarte, Noémi Marujo, José Manuel Simões
329-341
pdf (English)
Os stakeholders do setor hoteleiro no Município de Inhambane, Moçambique: identificação de impactes, vulnerabilidade social e estratégias alternativas
Orlando Alcobia, Nuno Gustavo
343-361
pdf
The heritage, tourism and economic values of Mount Blinaja, Kosovo
Hazir Çadraku
363-373
pdf (English)
Uso de métricas de paisaje para identificar actividades agroturística: Caso de estudio San Bernardo del Viento, Colombia.
Juan David Méndez-Quintero, Laura Maria Gilda Salles Bachi, Sónia Maria Carvalho Ribeiro, Marcelo Antonio Nero
375-387
pdf (Español (España))
Medical Tourism blogs: Patient intention to choose a medical destination or treatment
Sedigheh Moghavvemi, Brian Kee Mun Wong, Ali Hassani
389-404
pdf (English)
Estudo Netnográfico a partir dos comentários emitidos no Facebook sobre patrimônio e o turismo em Tinguá-RJ-Brasil
Alice Dos Santos Braga, José André Villas Boas Mello, Pâmella Thimoteo Da Silva, Andrea Justino Ribeiro Mello
405-423
pdf
Developing a sustainable community forest-based village ecotourism in Oro-Oro Ombo, Malang: What is the effect of Batu’s West Ring Road?
Yuswanti Ariyani Wirahayu, Sumarmi Sumarmi, Dicky Arinta, Muhammad Naufal Islam, Elya Kurniawati
425-437
pdf (English)
Community-based tourism and entrepreneurship: towards a model for poverty alleviation and sustainable development
Andrea Giampiccoli, Oliver Mtapuri
439-449
pdf (English)
Potential, prospects, and problems of textile tourism in Kerala
Nikhilraj K, Joby Thomas
451-461
pdf (English)
The role of user-generated content in tourists’ travel planning behavior: evidence from Croatia
Antun Biloš, Bruno Budimir, Ana Hrustek
463-474
pdf (English)
Carbon footprint of tourism sector in Portugal: Calculator self-validation
Marco Fernandes, Pedro Neves, Patricia Araújo, Isabel Brás, Maria Elisabete Fereira Silva
475-491
pdf (English)
Nova Submissão
Idioma
English
Português (Portugal)
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários