Iniciação à investigação em educação matemática: exemplo de duas tarefas com recurso ao Geogebra

  • Andreia de Castro Universidade de Aveiro
  • Filipa Santana Universidade de Aveiro
  • Teresa Neto CIDTFF, Departamento de Educação e Psicologia, Universidade de Aveiro https://orcid.org/0000-0001-9002-2155
  • Isabel Órfão Escola Secundária Dr. Mário Sacramento
Keywords: Secondary and basic education, mathematics research, Educational suitability, GeoGebra

Abstract

This paper presents present some tasks designed within the course ”Seminário de Investigação em Didática”, which is developed in close connection with the supervised teaching practice (of the master in teaching Mathematics in the Elementary and High School). The tasks presented are intended to reflect on some basic didactical principles of mathematic, which allow you to enter the criteria for suitability didactic analysis of the processes, in teaching and learning of mathematics, and to motivate the use of GeoGebra.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2013-01-30
How to Cite
de Castro, A., Santana, F., Neto, T., & Órfão, I. (2013). Iniciação à investigação em educação matemática: exemplo de duas tarefas com recurso ao Geogebra. Indagatio Didactica, 5(1), 127-148. https://doi.org/10.34624/id.v5i1.4310
Section
Tecnologias da informação em educação