Melodic and vocal performance of school-aged children from disadvantaged backgrounds

  • Graça Boal-Palheiros Escola Superior de Educação, Politécnico do Porto https://orcid.org/0000-0002-0010-2424
  • Helena Brandão Escola Superior de Educação, Politécnico do Porto
  • Sara Amorim Escola de Música de Leça da Palmeira
Keywords: Melodic performance; Vocal performance; Children;

Author Biographies

Helena Brandão, Escola Superior de Educação, Politécnico do Porto

Estudante no Mestrado em Ensino de Educação Musical no Ensino Básico

Sara Amorim, Escola de Música de Leça da Palmeira

Mestre em Ensino de Música pela Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo, Politénico do Porto

References

Blacking, J. (1995). Music, Culture, and Experience. Chicago: University of Chicago Press.

Welch, G. (1986). A developmental view of children’s singing. British Journal of Music Education, 3(3), 295-303. https://doi.org/10.1017/S0265051700000802.

Welch, G. (1998). Early Childhood Musical Development. Research Studies in Music Education, 11, 27-41. https://doi.org/10.1177/1321103X9801100104

Welch, G. (2016). Singing and vocal development. In G. McPherson (ed.), The child as musician. A handbook of musical development (pp. 441-461). Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198530329.003.0016
Published
2023-07-10