Enseñanza/aprendizaje de PLE a hispanohablantes. Algunas reflexiones sobre el uso de la preposicion a
Abstract
This reflection, motivated by native Spanish speaking students of the highest level of Portuguese as a Foreign Language, led us to analyse the importance and influence of the knowledge of a Mother Tongue in learning a foreign language. the results of this study show that native Spanish speaking students have greater difficulty transposing new information with pre-existing knowledge, when the structures are similar.
References
BRINK, Antonia Sophia Geertruida, Leite creme é uma espécie do vosso Vanillevla: Mobilização de conhecimentos prévios nas aulas de Português – Língua Estrangeira no ensino Universitário Neerlandês, Tese de Mestrado, Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa, Universidade de Aveiro, 2000
CUESTA, Pilar Vásquez e Da Luz, Mª Albertina Mendes, Gramática da Língua Portuguesa, 1971, Lisboa, Edições 70, pp. 550-561.
CUNHA, Celso e CINTRA, Lindley, Nova gramática do Português Contemporâneo, Edições Sá da Costa, Lisboa, 1991.
LLORENTE Maldonado de Guevara, Antonio, "Variedades del Español en España", La Lengua Española Hoy, (coord. SECO, Manuel), Madrid, Fundación Inca-March, 1995, pp. 87 e seguintes.
SABIO PINILLA, José Antonio, "Las preposiciones en Portugués y en el Español: estudio contrastivo de la preposicion a", Actas do Iv Encontro da APL, Edições Colibri, 1991.
Copyright (c) 2024 Ana Margarida Belém Nunes, Ana Margarida Carvalho Vaz da Silva, Helena Margarida Vaz Duarte Mendes Silva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.